Egyik ügyfelem legújabb projektje a személyes tanfolyamainak online platformra történő áthelyezése. Ennek apropóján összeszedtem néhány lehetőséget.

De még mielőtt a felületeket sorolnám fel, érdemes végiggondolni, hogy ki a célközönség, milyen terjedelmű a tréninganyag, milyen árkategóriában kínálható, statikus témáról vagy fejlődő, trendek alapján változó témáról van-e szó, nem utolsósorban pedig, hogy mennyi az erre szánt anyagi keret.

Függetlenül attól, hogy milyen formátumú lesz a tréning, biztos, hogy nagyon sok előkészítő munka, szerkesztés, lektoráltatás és még sorolhatnám, hogy mi minden kell ahhoz, hogy jól is működjön, és mint „önjáró” tréning népszerűsítse a vállalkozást és a vevőt vagy közvetlen módon bevételt hozzon.

Most nézzük az összegyűjtött platformokat.

  • Van az egyszerű megoldás – sokan ezt használják, mert ez a legköltségkímélőbb, amikor elkészítenek egy jó anyagot (pdf-ben írt kisebb regény, amiben elhelyeznek pár videós linket). Ez most nagyon népszerű – legalábbis sok ilyennel találkozom, és mint egy hírlevél hetente vagy egyéb meghatározott időközönként kapják őket. Ezek a tréning anyagok kb. 20.000 Ft/tréning árban vannak. Abban az esetben nő az ár (akár 250-300 000 Ft), ha több tréninget tartalmaz (például: hetente 1 kiküldött 10-20 oldalas anyag 6 hónapon keresztül valami népszerű, sokakat foglalkoztató témában). Ezt elkészíteni nem kis munka, de utána elég önjáró a tanfolyam… Viszont, itt elvárt minimum Facebook csoport formájában a résztvevők a támogatása, hiszen lesznek egyedi kérdéseik. Megfigyelhető, hogy akik így kínálnak tréninget, azok először adnak egy ingyenes „próba” lehetőséget, ahol betekintést lehet kapni a szakmaiságba, az oktatási anyag felépítésébe, s ez alapján el lehet dönteni, hogy befizessenek-e egy következőbe, vagy keresgéljenek tovább.
  • Profibb szint – egy külön álló honlap, amire egy programot meg kell venni. Itt bárhogy ki lehet alakítani a formát, lehet vizsgáztatni, stb. Itt is alkalmazható ingyenes és fizetős tréning. WordPress LMS Plugin by LearnDash®
  • Adobe Learning – ez már majdnem olyan, mint a cégeknél ismert myLearning modul 🙂A célközönség ebben az esetekben vállalatok, intézmények elsősorbban nem otthoni felhasználásra szánt témák tárhelye kell, hogy legyen. Adobe Digital Learning Solutions
  • Articulate Storyline 360 – ez egy e-learning készítő program, ami segít, hogy interaktív és figyelemfenntartó legyen a tréninganyag. Ennek is sok előfizetési lehetősége van. Build Highly Interactive E-Learning Courses with Storyline 360

Összességében, amiket megnéztem, elolvastam, mind jónak tűnik, itt a kérdés, hogy milyen időt, erőforrást szeretnél befektetni, ami meg is térül…

Pár gondolat mielőtt elkészítenéd a tréningeket:

  • Ha nem vagy biztos a célközönségedben, a témában, a formában vagy az árban, akkor érdemes először egy kérdőívet készíteni és körbeküldeni különféle fórumon, hogy lenne-e rá igény, milyen formában, milyen témában és milyen összegben… (http://www.kerdoivem.hu erre pont megfelelő)
  • Társulni hasonló vagy kiegészítő témában tevékenykedőekkel, hogy együtt készítsetek tréninganyagokat, így több mindenkihez eljutna a híre, több tréning lenne, osztódnának a költségek…
  • Fontosak a videós kis részek a tréningekben! Ezek lehetnek akár csak 2-5 percesek is, de valami egészítse ki az olvasást, ezáltal „személyesebb” a tréning, legalább látni benne embert is 🙂
  • Ha most belevágsz az online tréningekbe, akkor szeptemberre el is készülhetnek, s támogatni tudnak téged az őszi hajtásban.

Remélem tudtam segíteni és közelebb kerültél a megoldáshoz. Az biztos, hogy jó az irány, én is azt látom, hogy az emberek egyre kevésbé vesznek részt személyesen a tréningeken (kiesik egy egész nap, vagy még több), időhöz, helyhez kötött, míg az online tréningek sokkal nagyobb szabadságot adnak, tréningteremként akár az egész ország szóba jöhet.

Érdekelnek a Virtuális asszisztensi tevékenységek? Nézzd meg, mi milyen feladatokat látunk el.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *