Kő, papír, olló…

Egy vérbeli profi üzletemberrel találkoztunk, aki 25 éve vezeti irodaszer és irodatechnikai vállalkozását, s már többször bizonyította, hogy képes tovább haladni és fennmaradni az élet által elé gördített akadályok ellenére is.

Kis cégként (pár fő) indultak, eljutottak egy 10 főt foglalkoztató vállalat szintjére, de végül most ismét 5-en vannak.  Ennek ellenére, vagy épp pont ezért 2018-ban a cég fennállása óta elért legmagasabb árbevételt tudhatják maguk mögött.  Ez is mutatja, hogy a kevesebb néha több. A siker a kitűzött célokban, a tervekben, a rendszerekben, és a lefektetett céges alapelvekben van. 

Az első dolog, ami feltűnt, hogy jól látható helyen, szép formátumban el van helyezve a cég Víziója, Küldetése, melyet a vendégek, az üzleti partnerek azonnal el tudnak olvasni. András a cég alapítója és egyik ügyvezetője elmondta azt is, hogy minden évben készítenek éves tervet, melynek megvalósítása érdekében az éves költségvetésükben külön tételeket hoznak létre és a megfelelő összegeket terveikben elkülönítik.  Az eddig látottak és hallottak alapján azt gondolhatnánk, hogy ez a cég úgy működik, ahogy azt a tankönyvek írják.

Ahogy beszélgettünk megismertük a cég történetét. A lelkesedést, a hivatás szeretetét és az ösztönös útkeresést, mely időnként jó, időnként pedig tévútra vezetett és mindazt, amit még el akarnak érni, amin javítani szeretnének. Beleláthattunk a hétköznapokba és abba is, ami most kevésbé támogatja a tervezet változások elérését. 

Kevés vállalkozás indul meghatározott és kézzelfogható célokkal, tervekkel. Eleinte a lendület, az újdonság varázsa a hajtóerő, de amint nem érkeznek megfelelő ütemben a pozitív megerősítések (a bevételek), ezek az erők kezdenek csökkenni és a helyüket átveszi a kétségbeesés és a kudarctól való félelem. Itt elkezdődhet egyfajta spirál, miszerint ’ha többet dolgozom, jobban fog menni’. Mi azonban már tudjuk, hogy általában nem ez a megoldás. A gondos tervezés, az alapok lefektetése, a vállalkozás értékrendszerének meghatározása elengedhetetlen céljaink elérése érdekében. Ezt követik a folyamatok és a rendszerek kialakítása. Gondos tervezéssel és a tevékenységek egymásra építésével elérhető, hogy napjainkat ne taposómalomként éljük meg.

A Jász Kft-nél tapasztaltuk, hogy a fejlődni, változni vágyó és tudó vezető, szemléletváltás és újragondolás segítségével, a külső negatív befolyásoló tényezők hatásait is ellensúlyozni tudta. A vesztesnek hitt helyzetekből is kivezette vállalkozását és megerősödve magasabb szinteket elérve lettek sikeresek. 

Mik is voltak ezek a változások (a teljesség igénye nélkül)

  • üzlettársat vont be, akivel kiegészítik egymást, s közös megalapozott döntéseket hoznak
  • éves terveket készítenek, költségvetéssel együtt
  • technikai fejlesztéseket eszközöltek (online munkalapok, számlázó program)

A cég vezetői és a cég dolgozói által képviselt magas szintű tudást, az üzletben tanúsított etikus hozzáállást a fent említett változások kiegészítették. Többek között ezek is hozzájárultak ahhoz, hogy a Kyocera gold partneri szintjére lépjenek vagy hogy a Xerox kiemelt viszonteladói partnerei lehessenek.

Vannak még előttük kihívások, melyekkel a mai modern vásárlási szokásoknak meg tudják feleltetni a rendszerüket, de az elszántság, a tudatosság és az előrelátás szolgálni fogja őket!

Sok sikert kívánunk neki:

Folyamatszerviz 

  • Adj le vállalkozásod terheiből, válaszd Virtuális asszisztencia szolgáltatásunkat,
  • Fejleszd folyamataidat Folyamatszerviz szolgáltatásunkkal,
  • Valósítsd meg terveid  Üzleti / Éves terv támogató szolgáltatásunkkal…. hogy te is lélegzethez juss és a számodra fontos dolgogra fordíthass időt!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *